Serigrafía sobre papel
350 x 160cm
Originala eta kopiaren arteko dialektika arte grafikoen izaeran bertan dago. Alde batetik, grabatua antzinatik erabili izan da pintura famatuen erreprodukziorako, hau da, kopia gailu bezala. Aldi berean, sorta bateko estanpa guztiak matrizaren erreprodukzio berdinak dira. “Lananizkun” karakterizazioaren barruan, originalen berdinberdintzat hartzen dira. Baina hau ez da guztiz egia, industrializatu gabeko prozesuetan estanpazio bakoitzak desberdintasun txikiak sortzen baititu. Pau Figueresek, hemen, kontraesanmukuru honen irakurketa politikoa azpimarratzen du. Ezinezkoa da Goebbelsen esaera ospetsua ez gogoratzea: «gezur bat, mila bider errepikatuta, egi bihurtzen da».
La dialéctica entre el original y la copia está en la naturaleza misma de las artes gráficas. Por un lado, el grabado se usó desde muy pronto para la reproducción de pinturas famosas, es decir, como dispositivo de copia. Al mismo tiempo, todas las estampas de una tirada son ellas mismas reproducciones iguales de la matriz. Bajo su caracterización de “obra múltiple” se las considera, propiamente, como originales idénticos. Pero esto no es del todo cierto, ya que en los procesos no industrializados cada estampación produce pequeñas diferencias. Pau Figueres señala aquí a la lectura política de este cúmulo de contradicciones. Imposible no recordar la célebre sentencia de Goebbels: «una mentira repetida mil veces se convierte en verdad».