Lazkoz, Abigail

Dancer (2002)

Pintura
2002
Dancer 

Akrilikoa egur gainean – Acrílico sobre madera
200 x 200 cm

Abigail Lazkozek zuri-beltzezko marrazkia hartu du bere lan guztiaren oinarri bezala. Bere lehenengo influentziak komikian eta ilustraziotik datoz, dena dela, adie­razpen honetan daukan hausnarketa, alde formaletik haratzago doa. Lazkozek, paralelotasun oso interesgarria proposatzen du lerroa, arrunt eta era minimoan bilbe konplexuak egiteko gaitasuna duena, eta bere inguruneko hausnarketa existentzialaren artean. Paradoxak, aurkako kontzeptuen aldi bereko izateak, dekonstruzioak eta erlatibizazioak interesatzen zaizkio baliabide moduan indarkeriari, politikari eta nola gizarteak islatu eta bidera­tzen dituen baldintza hauei buruz hitz egiteko. Abigail Lazkozen marrazkiak hizkuntza piktoriko gutxieneko sintesiaren bidez, hunkitzea lortzen dute bere zama adierazkorra dela eta. Guda, generoa edo bizitza eta heriotzari nola aurre egiten diogun, eta horrelako gai konplexuen alde tragikoa, morbidoa, eta zoritxarrekoa igur­tzen ditu. Dancer, artistaren autorretratua da, pauta hauetatik dabilen lana da, eta heriotzari buruzko sententzia doktrinala, zentzu finito ezik, errenazimentu zentzuan, etapa baten amaiera eta beste baten hasiera, aukeren amaigabeen elkargune, heriotza iraunkortasun ezaren eta igarotzearen metafora bezala adierazten du.

Abigail Lazkoz ha hecho del dibujo en blanco y negro la base de todo su trabajo. Sus influencias iniciales se encuentran en el cómic y la ilustración, pero su reflexión en torno a esta expresión trasciende lo meramente formal. Lazkoz propone un interesante paralelismo entre la línea, como forma sencilla y mínima capaz de estructurar tramas complejas, y la reflexión existencial de su entorno. Le interesan las paradojas, la coexistencia de conceptos contrarios, las deconstrucciones y la relativización como recursos para hablar de la violencia, la política, y de cómo la sociedad refleja y canaliza estas condiciones. Los dibujos de Abigail Lazkoz logran impactar desde una síntesis mínima del lenguaje pictórico debido a su fuerte carga expresiva. Roza lo trágico, mórbido, y siniestro de temas tan complejos como la guerra, el género, o en sentido general de cómo enfrentamos la vida y la muerte. Dancer, autorretrato de la artista, es una pieza que funciona desde estas pautas como una sentencia doctrinal sobre la muerte, no en su sentido de finitud sino de renacimiento, del fin de una etapa y comienzo de otra, del encuentro con infinitas posibilidades, la muerte como tránsito y como metáfora de la impermanencia.