Lugares Afines
Aguafuerte y aguatinta estampado sobre tela (remiendos)
141 x 123 cm
Ezaguera medioari dagokionez, teknika topografiko modernoak marrazketaren (‘disegno’ errenazentistaren) beste aplikazio batzuekin batera garatu ziren: anatomikoak, arkitektonikoak, estetikoak edo kartografikoak. Jabetzarekin eta subiranotasunarekin bananduezineko loturan, lurraldearen irudikapen grafikoa bere neurri zehatzean da, agian, marrazkiaren jatorriak ezarritako boterearekin (patriarkala dena, ez dezagun ahaztu) duen konplizitatea hoberen ezagutarazten duen aplikazioa. Oihala berak irudikatutako nekazaritza planimetrien euskarri moduan hartuz eta puntada bakoitzarekin marraztuz, Nuria Batallak topografiaren konnotazio politiko hauek irauli egiten ditu. Horien ordez, tradizionalki feminizatua izan den ‘patchwork’ teknika aldarrikatzen du, mundu landatarreko irudikapena dagokion ekonomia zirkularrera bueltatzen duelarik.
Las técnicas topográficas modernas se desarrollaron a la par que otras aplicaciones del dibujo (del ‘disegno’ renacentista) en cuanto medio de conocimiento: anatómicas, arquitectónicas, estéticas o cartográficas. Vinculada indisociablemente a la propiedad y la soberanía, la representación gráfica del territorio en su exacta medida es quizá la aplicación que mejor revela la complicidad de origen del dibujo con el poder establecido (que es, no lo olvidemos, patriarcal). Tomando la tela como soporte de sus imaginadas planimetrías agrícolas y dibujando con la puntada, Nuria Batalla subvierte estas connotaciones políticas de la topografía. En su lugar, reivindica la técnica tradicionalmente feminizada del ‘patchwork’, devolviendo así la representación del mundo rural a la economía circular que le es propia.