Naranja y zanahoria del paraiso albinas
Fotografía
70 x 35 cm
Naranja y zanahoria del paraíso albinas argazki digitala da eta 1999an atera zen. Frutas del Paraíso bildumako argazkia da. Bilduma horretan 10 irudi agertzen dira eta etxeko eskaner batekin zuzenean eskaneatutako eta ondoren photoshop bidez manipulatutako objektuekin egin- dako esperimentazio baten emaitza dira. Manipulazio digitaleko programei esker, eskulturaren antzeko lan-metodologia erabili ahal izan da nire argazki-lanean: Materia eta objektuak kendu eta jarri, kolorea eta formak aldatu, ideia zehaztu arte. Horrez gain, irudiaren birtualtasuna eta eszenatokiaren zehaztasuna gailen- du dira.
Landaretzako organismoen eta animalien arteko fusio eta hibridazioa, mutazioa edo eraldaketa genetikoa bezalako prozesuetan errealitatea eta fikzioa bizi hibridotan artikulatu eta desartikulatzen dira. Irudi hauetan eta nire eskulturetako askotan guztia da aldi berean egiantzekoa eta zalantzazkoa, susmagarria eta fidagarria. Guztia isla tzen da irudien bidegurutzea balitz legez: memoria eta narrazioa, oroimena eta fikzioa, zehaztasuna eta irudikeria, bizitako esperientziak eta irudipenaren indarra. Eta fikzioaren baliabideak ezin dira kontzientziaren mekanismoetatik bereizi.
Naranja y zanahoria del paraíso albinas es una fotografia digital realizada en 1999. Pertenece a la serie Frutas del Paraíso compuesta por 10 imágenes resultado de la experimentación con objetos escaneados directamente con un scanner casero y después manipulados con photoshop. Los programas de manipulación digital han permitido trabajar en mi obra fotográfica de una manera semejante a la escultura: quitar y poner materia, objetos, cambiar colores y formas hasta concretar la idea, con el añadido de la virtualidad de la imagen y la concreción del escenario.
La fusión e hibridación entre organismos vegetales y animales, la mutación o la transformación genética son procesos en los que lo real, la realidad y la ficción se articulan y desarticulan en híbridos vivenciales. En estas imágenes y en muchas de mis esculturas, todo es simultáneamente verosímil y equivoco, sospechoso y veraz. Todo se muestra como encrucijada representacional que apela a la memoria y a la narración, al recuerdo y a la ficción, a la concreción y al espejismo, a las experiencias vividas y a la fuerza del imaginario. Y los resortes de la ficción se vuelven indiscernibles de los mecanismos de la conciencia.