Obra gráfica, ocho serigrafías sobre papel
102 x 72cm
Zerbait gu behatzen ari da. Ugaztun txiki bat dirudi, azeri bat. Bere burua alboratuta geratu da batbateko arretarekin biratzean, gure existentziaz konturatu izan balitz bezala. Horren atzean, aurreko hankak bakarrik hauteman ditzakegu, lurrean ondo finkaturik baina prest malguki baten moduan salto egiteko, agian gureganantz, agian gugandik ihesi. Atzean, itzalean nekez ikusgai, buztana igartzen da. Argazki dokumental ederra da. Inbertitzearen prozedura sinplearen bidez, Karlos Martínezek irudia zeharkatzea lortzen du ia konponezina den anbiguotasun bat lortuz. Hondoko iluntasunak, buru makur jarrerak eta belarri txikiek saguzar bat deskodifikatzera behartzen gaituzte, azeri baten ordez. Keinuaren sinpletasuna eta errepresentazioprozedura guztietan dagoen erliebean jartzearen anbiguotasuna dira Karlos Martínezen instalaziolanaren elementu bereiz garriak.
Una presencia nos observa. Parece un pequeño mamífero, un zorro. Su cabeza está ladeada en un giro de súbita atención, como si acabara de percatarse de nuestra existencia. Tras ella sólo percibimos las patas delanteras, firmemente apoyadas en el suelo pero prestas a saltar como un resorte, quizá hacia nosotros, quizá huyendo de nosotros. Al fondo, apenas visible en la penumbra, se adivina el rabo. Es una bella fotografía documental. Por el simple procedimiento de invertir la imagen, Karlos Martínez logra atravesarla de una ambigüedad casi irresoluble. La oscuridad del fondo, la postura cabeza abajo, las pequeñas orejas parecen obligarnos a decodificar un murciélago en lugar del zorro. La simplicidad del gesto y la puesta en relieve de la ambigüedad inherente a todo procedimiento representacional son elementos distintivos del trabajo de instalación de Karlos Martínez.