M. Urrutia, Alain

Tercer tiempo (2008)

Pintura
2008

Tercer tiempo 

Tinta txinatarra eta esmaltea paperaren gainean – Tinta china y esmalte sobre papel
203 x 203 cm

Alain Urrutiak margotzearen ekintza ezagutarazi eta ezkutatzen duen jestu moduan kontzebitzen du. Irudi bakoitza igarkizun bat da, lente fotografikoak eta artistaren instintuak filtratutako egunerokotasuneko ikuspegiaren errepresentazioa. Aurretiko argazki edo irudiak estimulo moduan balio du, eta aldi berean zatikatzen den prozesu batean sartzen da, suntsitu, berreraiki eta, azkenean, mihise gainean aurkeztuta, beste sentsu bat hartuz.

Urrutiak irudia fenomeno moduan eta artista boteredun figuraren inguruari buruz hausnartzen du. Honi buruzko errealitatez betetako errepresentazio hotz baten ordez, errealitatezko ilusio bat proposatzen du. Bere berregiteetan pistak usten ditu, susmoekin jolasten du. Oniriko eta aztoragarria re-enkoadraketa, desfokuratze eta kolore paleta mugatua (grisen eskala) moduko tek­niken bidez landuz. Bere atmosfera iheskorrak tentsioa sortzen du, eta honek gabezia eta presentziarekin jolasten du. Beti ere, ikuslearen irudimena libre utziz iradoki dituen istorioak osatzeko.

Alain Urrutia concibe el acto de pintar como un gesto que revela y oculta al mismo tiempo. Cada imagen es un enigma, una re-presentación de visiones cotidianas filtradas antes por el lente fotográfico y la intuición del artista. La fotografía o la imagen precedente sirve de estímulo pero a su vez entra en un proceso donde queda fragmentada, destruida, reconstruida y finalmente presentada en el lienzo donde cobra otros sentidos.

Urrutia reflexiona en torno a la imagen como fenómeno y al artista como figura de poder que más que presentar fríamente una realidad propone una ilusión de realidad. Sus reconstrucciones dejan pistas, juegan con la sospecha, lo onírico y lo inquietante a través de técnicas como el reencuadre, el desenfocado y también por la paleta de color limitada solo a la escala de grises. Sus atmósferas evanescentes crean una tensión que juega con la ausencia y la presencia, dejándole siempre libertad al espectador para que complete con su imaginación las historias sugeridas.

Alain M. Urrutia