- Ekainaren 1era arte zabalik dagoen erakusketak artistak 2023-24an BilbaoArteren lagapen estudioko bekaren esparruan eta ondoren Otxarkoaga Opengelaren estudioetako egonaldian egindako azken ekoizpenak biltzen ditu.
- Eskultura klasikoaren, Barrokoaren eta Ernazimenduaren proposamenetatik abiatuta erabilitako eta emulatutako materialen plastikotasunaren eta eskulturaren inguruan egindako ikerketaren emaitza dira artelanak.
- Egitarau publikoen artean, Miriam Ocáriz diseinatzaile eta sortzailearekiko lankidetza eta erakusketaren liburuaren aurkezpena programatu dira, Juan Pablo Huércanosekin batera.
- Erakusketarako eta programatutako jardueretarako sarbidea librea eta doakoa da. Halaber, hainbat bisita gidatu egingo dira euskaraz eta gaztelaniaz, Espainiako Zeinuen Hizkuntzari egokituta.

Okupazio hedakor bat erakusketaren irudia. URIBITARTE40 Aretoan.
(Bilbao, 2025eko apiliraen 10a).-“Okupazio hedakor bat”Amaia Gracia Azquetak egindako azken ekoizpenaren izenburua da, Proiektu hau BilbaoArten 2023-24an lagapen estudioko bekaren testuinguruan, eta ondoren Otxarkoaga Opengelaren estudioetan egindako egonaldiaren esparruan garatu zuen. Eskultura Klasikoaren, Barrokoaren eta Ernazimenduaren proposamenetatik abiatuta erabilitako eta emulatutako materialen plastikotasunaren eta eskulturaren inguruan egindako ikerketaren emaitza dira artelanak, eta elkarrekin hitz egiten dute, BilbaoArte Fundazioaren URIBITARTE40 Aretorako berariazko instalazio gisa funtzionatzen duten pieza-multzo bat sortuz.
Apirilaren 11tik ekainaren 1era bitartean ikusi ahal izango den proiektua hainbat bisita gidaturekin osatuko da, euskaraz eta gaztelaniaz, LSEra (Lengua de Signos Española) egokituak apirilaren 30ean eta maiatzaren 14an 19:00etan; Miriam Ocáriz diseinatzaile eta sortzailearekin lankidetza eta elkarrizketa maiatzaren 8an, 19:00etan; eta liburuaren aurkezpen bat, maiatzaren 22an, 19:00etan, Juan Pablo Huércanos Oteiza Museoko zuzendariorde komisario eta testuaren egilearekin batera argitaratu zena. Erakusketarako eta programatutako jardueretarako sarbidea librea eta doakoa da.
ERAKUSKETA
- Titulua: Okupazio hedakor bat
- Artista: Amaia Gracia Azqueta (Iruñea, 1985)
- Lekua: URIBITARTE40 Aretoa (Paseo de Uribitarte, 40. 48009 Bilbao).
- Data: apirilaren 11tik ekainaren 1era, 2025
- Inaugurazio-programa: apirilaren 11n, ostirala, 19:00etan. Ateak irekitzea.
apirilaren 12an, larunbata, 12:30ean. Bisita gidatua artistarekin.
Amaia Graciak denboraren, behin-behinekotasunaren eta erresistentziaren, abiaduraren, iraunkortasunaren eta arte garaikidearen logikaren nozioak lantzen ditu. Aurreko proiektuetan mendia, lurraldea, identitatea eta afektuak bezalako kontzeptuekin lan egin du. Bere prozesuak, batez ere eskulturak, bere instalazioetan integratzen dituen irudien ekoizpenarekin osatzen dira.
“Okupazio hedakor bat” artistaren aurreko lan-ildoekin lotzen da, eta parametro berrietarantz eboluzionatzen du. Bere proposamen artistikoak “Manto Flotante” du abiapuntu, 2023/24an BilbaoArte Fundazioan lagapen estudioko bekaren modalitatean hautatutako proiektua, Ernazimendu edo aro Barrokoko eskulturaren mantu eta ehunetan irudikatutako tolestura-masak aipatzen dituena, edo eskultura klasiko greko-erromatarra, zeinetatik abiatzen baita artista nostalgiaren premisa gisa.
Iraganarekiko irrika eta denborazko espazioari buruzko gogoeta hori japoniar kulturan eta “Nagori” terminoan oinarritzen da, zeina gertakari baten ondoren geratzen den posea baita, hondarrean markaturiko ingeradan, mareen eraginez gainazalean uzten duten ur eta apar arrastoaren ondorioz. Aurrekoaren gainean markatutako aztarna bat, artistari kontzeptu abstraktuak jorratzeko aukera ematen diona, hala nola denbora edo denborazkotasuna sentipenaren eta afektuen bitartez. Artistak autobiografikoarekin lotzen du hori, eta gogoeta eginarazten dio gizakiaren natura erorkor eta hilkorrari buruz, zeinak denborazko ibilbide linealari jarraitzen baitio zentzu bakarrean; edo artearen zeregin gorabeheratsuari buruz, alegia, artistarentzat non dagoen “une” hori, ideia, obra edo proiektu moduan gertaera bihurtzen dena, eta artista mantentzen duena, olatua hautsi eta haren arrastoa utzi arte itxaroten den bezala, etengabeko zeregin batean, etengabeko bilaketa batean eta etengabeko itxaronaldi batean.
Amaia Gracia Azquetak gizarte garaikidean egiturarik ez izatea eta plastikoa material likido gisa erabiltzea planteatzen du, denborazkotasuna eta erresistentzia sinbolikoki tratatzeko, Zygmunt Bauman soziologo, filosofo eta saiakeragile poloniar-britainiarrak (1925-2017) sortutako “modernotasun likidoari” buruzko idazkiei erreferentzia eginez.
Erakusketa proiektua, Okupazio hedakorra, gertatzen denaren kontaketa eta adierazpena da. Kokapen espezifikoko instalazio gisa funtzionatzen duten piezen multzo bat, besteak beste, mugikorrarekin egindako eta etxeko argazki-formatuan inprimatutako argazki txikiak, artistak eskulturaren zentzua ulertzen duen egunerokotasunari dagozkionak; instalazio handiak, hala nola Miriam Ocáriz artista eta diseinatzailearekin elkarlanean egindakoa, non arte garaikidea eta moda uztartzen dituen eta eskultura klasikoan irudikatutako arropen propietate plastikoak sakontzen dituen; edo polibinilozko azetatoan, beirazko zuntzean eta burdinazko egituretan egindako azken pieza esperimentalagoak, erakusketa-espazioa okupatzen dutenak eta proposamen batzuk besteekin lotzen dituztenak, olatuak isurtzen diren bezala, denbora igarotzen denean, edo postmodernitate garaikidearen aroan kontzeptuak lausotzen eta mutatzen direnean.
AMAIA GRACIA AZQUETA , ARTISTA
Sortzaile nafarra (Iruñea, 1985) Bilbon bizi eta lan egiten du. 2011n eta 2023-24an artista egoilarra izan zen BilbaoArten
Artista bisuala, tailerreko praktikaren posiziotik abiatzen da eta autobiografikotik heltzen dio bere lanari. Bere prozesu eskultorikoak irudien ekoizpenarekin osatzen dira. Mendia, lurraldea, identitatea eta afektuak landu ditu, lehenago. Gaur egun, denboraren, erresistentziaren, abiaduraren, iraupenaren eta horien logikaren nozioak ikertzen ditu arte garaikidearen barruan.
Gracia Azquetak egoitzetan parte hartu du eta hainbat beka jaso ditu, hala nola Casa de Velázquez (Frantziako Akademia, Madril), BilbaoArte Fundazioa, Eusko Jaurlaritzaren Arte Plastikoak sortzeko dirulaguntza, Nafarroako Gobernuaren Arte Plastikoetarako dirulaguntza edo Bizkaiko Diputazioaren ekoizpen artistikorako beka, besteak beste.
Bilboko Guggenheim Museoan, Huescako CDAN/Centro de Arte y Naturaleza – Huescako Beulas Fundazioan, Huarteko Arte Garaikideko Zentroan, Bilboko Rekalde Aretoan, Gasteizko Montehermoso Kulturunean, Iruñeko Ziudadelan, Nafarroako Museoan eta Marzana Espazioan (Bilbo) erakutsi ditu, banaka edo taldean, besteak beste. Bere lana Nafarroako Museoaren, Huescako CDANen, Nafarroako Gobernuaren, Bilboko Udalaren, Bizkaiko Diputazioaren eta BilbaoArte Fundazioaren bildumetako bat da.
@amaia_gracia_azqueta
URIBITARTE40 ARETOKO ERAKUSKETAREN INGURUKO PROGRAMA
- INAUGURAZIO PROGRAMA
Inaugurazioa eta aurkezpen publikoa
Ostirala, apirilak 11, 19:00etan
Bisita gidatua artistarekin
Larunbata, apirilak 12, 12:30ean
Sarrera doan.
- BISITA GIDATUAK
Aldi bereko bisita gidatua LSEn (Espainiako zeinu-mintzaira) eta mintzatua
Asteazkena, apirilak 30 (eusk.), 19:00etan
Asteazkena, maiatzak 14 (gazt.), 19:00etan
Sarrera doan.
- ELKARRIZKETA Miriam Ocáriz (artista eta diseinatzailea) eta Amaia Gracia Azquetarekin (artista). Moderatzailea: Mireya Martín Larumbe (artista bisuala, ikertzailea, komisarioa eta irakaslea)
Maiatzak 8, osteguna, 18:30ean.
Miriam Ocáriz sortzaile eta diseinatzaile bilbotarrak eta Amaia Gracia Azqueta artistak arte garaikidearen eta modaren arteko harremanari buruzko elkarrizketa bat izango dute ikuspegi pertsonal batetik. Mireya Martín Larumbe artista bisual, generoan aditu eta irakasleak moderatuko du elkarrizketa.
Miriam Ocarizek Arte Ederretako eta Moda ikasketetako lizentziatura egin zuen, bata bestearen osagarri gisa. Estanpatuek eta oihalen diseinuek bat egiten dute planotik formaren eraikuntzarekin bere obran, eta proposamen aberatsa sortzen dute, hain hurbil dauden eta, hala ere, kritika espezializatuak mundu paraleloetan txertatzen dituen praktikak lotzeko irekia. Amaia Graciak eta Miriam Ocarizek, hizkuntza komun gisa ulertzen dituzten loturak eta loturak erakusteko ahaleginean, bi munduen arteko beharrezkotasunaz eta horien mugez edo gabeziaz hitz egingo dute. Solasaldi horrekin batera kafea eta pastak izango dira.
Sarrera doan.
Miriam Ocáriz
@miriamocarizmiguel
@miriamocarizstudio
#miriamocariz
www.miriamocariz.com
Miriam Ocáriz (Bilbo, 1968) Arte Ederretan lizentziatua eta Moda Diseinuan titulatua da. 1998 eta 2010 artean, ohikoa Gaudi Barcelona eta Cibeles pasabideetan (Madrid Fashion Week), non 2002an bilduma onenaren LÓreal saria lortu zuen. 2004tik 2006ra Armand Basi Mujer enpresako Sormen Zuzendaria izan zen. 2010ean HP FRANCE talde japoniarrarekin elkartu zen bere bildumak Japonian banatzeko. Bere jantziak herrialde askotan banatu dira, eta nazioarteko boutike eta biltegi onenetako batzuetan saldu dira, hala nola Colette Parisen, Barney ‘s New Yorken, Harvey Nichols Hong Kongen edo Isetan Tokyon.
2015ean bira bat eman zuen bere jatorrira itzultzeko. Marrazkira itzultzen da bere lanaren esentzia gisa, eta esperimentazio etengabean garatzen du, objektu, jantzi, ehun eta osagarrietara eramanez, pixkanaka beste batzuk garatzeko asmoz. Etapa berri honetan, erakusketak egin ditu hainbat areto eta arte-galeriatan, non bere imajinarioaren elementu guztiak aurreko etapan proposatu zuena baino unibertso zabalagoa osatzen duten instalazioetan bizi diren.
Mireya Martín Larumbe
(Iruñea, 1980)
Artista plastiko-ikus-entzunezkoa, Arte Ederretan lizentziatua Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU), eta Ikusizko eta Generoko Soziologia Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan (NUP). Bere praktika artistikoan modu poetikoan garatzen ditu, marrazketa eta animazio esperimentalaren bidez, subjektibotasunen ekoizpena eta identitateari eta bere adierazpenei lotutako esperientziak bezalako gaiak. Pentsamendu feministak, literatura-sorkuntzak eta zinema eta musika esperimentalak eragin handia izan dute, eta instalazioak sortzen ditu, bere proiektuak osatzen dituen obra bakoitzaren zentzu-harreman intimotik abiatuta. Bere diskurtso nagusiak ulertezina dena komunikatzeko modu bat bilatzen du, hitzek aipatzen ez dituzten eta intimitatearen eremukoak diren sentsazio eta pertzepzioak. Bere azken lanetan, bizitzaren eta heriotzaren arteko tentsioak, edo gaiztoaren eta gaiztoaren arteko pultsioak, naturaren edertasuna, desira edo joritasuna bezalako gaiekin hitz egiten dute.
Bere ibilbide artistikoan zehar, Mireyak ospe handiko hainbat beka eta sari jaso ditu, eta hainbat egoitzatan parte hartu du, besteak beste, BilbaoArte Fundazioan. Bere lanen erakusketa nazioartean aurkeztera eraman dute Madril, Paris, Long Beach, Bilbo eta Palermo bezalako hirietan.
- LIBURUAREN AURKEZPENA: “Okupazio hedakorra”, Juan Pablo Huércanosekin (Jorge Oteiza Museo Fundazioko zuzendariordea eta komisarioa) eta Amaia Gracia Azquetarekin (artista) batera
Osteguna, maiatzak 22, 19:00etan.
BilbaoArtek artistaren azken ekoizpenei eskainitako monografia argitaratu du proiektuaren harira. Gorka Eizagirreren diseinuarekin (ibilbide luzea du arte garaikideko erakusketa, liburu eta argitalpenen diseinuan); Erika Barahona Ederen (artista eta Guggenheim Bilbao Museoko Argazki Saileko koordinatzailea) argazkiekin; eta Juan Pablo Huercanosen (Oteiza Museoko zuzendariorde eta komisarioa) ekarpen teorikoekin. La Tramak ekoiztu eta inprimatutako liburuan, Huércanosek Amaia Gracia Azquetaren praktika artistikoa sakonki nalizatzen du, historiografia garaikidean bere proposamenak etorkizunean grabatzeko ahaleginean.
Liburua URIBITARTE40 aretoan egongo da eskuragarri, doan, maiatzaren 22tik aurrera. Egun horretan bertan, 19:00etan, artistak Juan Pablo Huércanosekin hitz egingo du eta proiektu honetan garatutako lan-ildo batzuk azalduko ditu.
Sarrera doan.
Juan Pablo Huércanos
(Donostia, 1971)
Juan Pablo Huércanos komunikazio kulturalean eta artearen kudeaketan trebatzen da. Informazio Zientzietan lizentziaduna da Nafarroako Unibertsitatean, Enpresen eta Kultur Erakundeen Kudeaketa eta Zuzendaritzako graduondokoa Complutense Unibertsitatean eta Executive Master in Project Management Valentziako Unibertsitatean.
Proiektu artistikoetan parte hartu du hainbat erakunderekin, hala nola Euskal Herriko Unibertsitatearekin, Arte Garaikideko Huarte Zentroarekin, Madrilgo La Casa Encendidarekin, Parisko Cervantes Institutuarekin, Nafarroako Unibertsitatearekin, Cibeles zentroarekin eta Donostiako Koldo Mitxelena zentroarekin, besteak beste. El Mundo, Diario Vasco, NAV7 aldizkaria, Revista Artco, El Valor de la Palabra, Euskonews, Poliédrica Palabra, Nuestro Tiempo, LUR, EGIAR edo Eutopías aldizkarietan artista garaikideei buruz argitaratutako hainbat idazkiren egilea da.
Gaur egun, Oteiza Museoko zuzendariordea da, Mendiburu-Inda Bildumaren kontserbatzailea, eta arte-aholkulari eta komisario gisa lan egiten du eskulturaren eta argitaletxeen esparruan. “948 Merkatua, Nafarroako Arteen Merkatua” ren arte plastikoen arloko koordinatzailea izan da 2017ko eta 2018ko edizioetan, eta “948 Merkatua” ren 2019ko edizioko Programazio Artistikoaren Batzorde Teknikoko kidea.