Urbeltz, Araitz

Animal city: Taxidermia poético di-social (2013)

Eskultura
2013
Animal city: taxidermia poético di-social

Fotograbado sobre madera
40 x 13 x 10cm
Caja

Pieza honekin, Araitz Urbeltz jolas­tradizioan kokatzen da, zeinen jatorria XIX. mendearen hasierako ‘myriorama’ izeneko jostailu bitxi baten aurkitzen den. Karta bilduma bat zen, sekuentzia baten nahi zen moduan konbinatu zitekeena paisaia horizontal luze baten bariazio desberdinak sortzeko. Kasu honetan, fitxak zenbait konbinazio bertikal ahalbideratzen dituzten egurrezko tirak dira. Argazki­grabatuaren teknikarekin, ume elikatu gabeak edo animaliak azaltzen dituzten irudiak inprimatu dira, moda aldizkarietako eta pertsona ospetsuen beste irudi batzuekin batera. Honela, jolasa birtualtasun kritikodun arte konbinatorio bat bihurtzen da, ‘myriorama’­ren paisaia­kontenplazio originaletik oso urruti geratzen den ‘shock’ efektu bat lortuz.

Con esta pieza, Araitz Urbeltz se sitúa en la tradición lúdica que encuentra su origen en un peculiar juguete de comienzos del XIX denominado ‘myriorama’. Se trataba de un conjunto de cartas que podían combinarse en una secuencia a voluntad para formar diversas variaciones de un largo paisaje horizontal. En este caso, las fichas son tiras de madera que permiten varias combinaciones verticales. Con la técnica del fotograbado se han impreso en ellas imágenes que muestran niños desnutridos o animales, junto a otras tomadas de revistas de moda y celebridades. El juego se convierte así en una especie de arte combinatoria de gran virtualidad crítica, logrando un efecto de shock muy alejado de la original contemplación paisajística del ‘myriorama’.